طرز تهیه همبرگر مخصوص خانگی

طرز تهیه همبرگر مخصوص خانگی

یکی از پر طرفدار ترین فست فوود های زمان بچگی ما همبرگر بود. خوراکی خوشمزه که اگر سالم و سلامت درست و پخته شود، می تواند بسیار مفید و در عین حال خوشمزه باشد. می توانید با کمک گرفتن از هر مخلفاتی دوست دارید، ساندویچی لذیذ ترتیب بدهید. از گوجه فرنگی خام یا کباب شده، قارچ، پیاز و غیره. در کنار ساندویچ هم می توانید سیب زمینی سرخ کرده و یک سالاد کاهوی سبک داشته باشید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم 

  • گوشت چرخ کرده نیم کیلو (اگر دوست داشتید می توانید به هر نسبت دلخواه، سویا هم به آن اضافه کنید و گوشت را سبک کنید)
  • پیاز دو عدد متوسط
  • روغن / نمک و فلفل به میزان لازم
  • نان سفید همبرگری به تعداد دلخواه (شیرین نباشد)
  • برگ های کاهو
  • قارچ خرد شده
  • خیارشور
  • پیاز درشت حلقه شده
  • پنیر ورقه ای
  • پنیر پارمسان رنده شده
  • سس کچاپ یا تند یا مایونز
  • گوجه فرنگی ورقه شده
  • نخود فرنگی و ذرت آب پز شده

طرز تهیه همبرگر

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط می کنیم و خوب ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کند. بعد آن را به دایره همبرگر های مساوی تقسیم می کنیم. توجه داشته باشید اندازه ی ضخامت و بزرگی و کوچکی همبرگر به نان و سلیقه ی شما بر می گردد، اما همبرگر های کوچک تر و نازک تر راحت تر مغذ پخت می شوند. دقت کنید که زیادی هم نازک نشود، که خشک شود.

حال می توانید همبرگر ها را داخل روغن داغ سرخ کنید، اما پیشنهاد می کنم اگر منقل روی گاز دارید همبرگر ها را گریل کنید. چرا که با این روش همبرگر سالم تر است و ضرری نخواهد داشت. در هر دو صورت بگذارید هر دو طرف همبرگر خوب پخته و سرخ شود.


یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *