غول بزرگ تبلیغات در جهان اینترنت

جستجوی خود، ابزارهای بسیاری را جهت توسعه فضای دیجیتال در اختیار مردم جهان قرار داده است. مطمئناً بیشتر شما از سرویس‌های گوگل، مانند سیستم عامل اندروید، سرویس Gmail یا Google Map در امور روزمره خود استفاده می کنید.

گوگل، به عنوان غول بزرگ جهان اینترنت، صاحب بزرگترین پلت فرم تبلیغات کلیکی در جهان (یعنی گوگل ادوردز) است. در سال 2012، 90% از درآمد 60 میلیارد دلاری گوگل، از طریق همین گوگل ادوردز به دست آمد. مسلماً این آمار نشان دهندۀ محبوبیت و تاثیرگذاری تبلیغات در گوگل است.

اگر دقت کرده باشید زمانی که در گوگل عبارتی را جستجو می کنند، برخی اوقات گوگل بیش از 10 لینک را به شما نمایش می دهد. در این شرایط، یک یا چند لینک در صدر نتایج جستجو قرار خواهند داشت که با علائم  Ad یاSponsored Links از نتایج جستجوی طبیعی جدا شده‌اند. این لینک‌ها، همان لینک‌های تبلیغات در گوگل هستند!

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز (به انگلیسی Google Adwords)، سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند.

تبلیغات گوگل ادوردز، بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر تبلیغ دهندگان متصل می شود. به این ترتیب، شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی دلخواه‌تان تبلیغی را ایجاد کنید و گوگل تنها زمانی تبلیغ شما را نمایش می دهد که کاربر، کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کند.

بنابراین شما می توانید با پرداخت مبلغی، به بالاترین جایگاه در نتایج جستجوی گوگل برسید تا هر زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو کرد، وب سایت شما اولین لینکی باشد که آن را می بیند و بر روی آن کلیک می‌کند.


یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *