تهیه پارفه توت فرنگی با ماست ایسلندی

افرادی که در ایسلند زندگی می‌کنند از دیرباز دارای عادت‌های خاصی در مصرف محصولات لبنی هستند که ماست ایسلندی هم جزء این محصولات قرار می‌گیرد. این ماست از شیر بدون چربی درست می‌شود؛ به همین دلیل دارای صفر درصد چربی با پروتئین بالا است.

ماست ایسلندی را می‌توانید به عنوان یک وعده کامل، مفید و پر پروتئین به عنوان صبحانه و دسر همراه با انواع میوه میل کنید هم‌چنین اگر می‌خواهید رژیم پر پروتئین و بدون چربی بگیرید حتما این ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا پروتئین این ماست ۳ برابر ماست‌های عادی است و درصد چربی و قند آن نزدیک به صفر است.

۶ روش تغذیه چربی سوز با ماستهیچ شکی نیست که ماست ایسلندی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. این ماست سرشار از پروتئین است (تا ۱۵ گرم در هر کاسه) و حتی ماست های معمولی هم بین ۶ تا ۹ گرم پروتئین دارند. آمینو اسیدهای…
ادامه مطلب

این ماست در هر ۱۰۰ گرم دارای چربی و قندی برابر با صفر و میزان پروتئین ۹ گرم است؛ بنابراین از لحاظ تغذیه‌ای، ماست ایسلندی به عنوان یک وعده غذایی خوب و مفید می‌تواند کاربرد داشته باشد. این ماست به خاطر خواص نام برده شده، جایگزین خوبی برای ورزشکاران و افرادی که دارای ر‌ژیم‌های خاص هستند، است. از این ماست در تهیه انواع غذا و دسر استفاده می‌شود. در ادامه به طرز تهیه دسر با ماست ایسلندی می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه پارفه توت فرنگی با ماست ایسلندی

  • ۴ قاشق غذا‌خوری شیر گرم
  • ۴۰ گرم عسل
  • ۲۰۰ گرم ماست ایسلندی کاله
  • ۴ عدد توت فرنگی
  • ۲۰۰ گرم غلات

طرز تهیه پارفه توت فرنگی

  • داخل یک کاسه شیر را همراه با عسل مخلوط کنید سپس ماست را اضافه و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.
  • توت فرنگی‌ها را به صورت ریز خرد کنید.
  • یک لیوان بردارید، داخل آن مقداری ماست ایسلندی بریزید به طوری که یک‌ششم لیوان را پر کند، به همین ترتیب غلات و توت فرنگی را ریخته و لیوان را پر کنید.
  • پس از پر شدن لیوان با مقداری خامه و میوه‌های مختلف دسر را تزیین کنید.
  • می‌توانید به جای میوه، از مربا نیز استفاده کنید.
  • این دسر را به عنوان صبحانه نیز می‌توانید میل کنید.

 


یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *